De beste tipsene når du skal finne smarte skiltløsninger til bedriften din

Selv om digital markedsføring er nesten helt dominerende innenfor de aller fleste bransjer i 2024, er det fortsatt ofte nødvendig å kommunisere ulike budskap i den fysiske verden. Et enkelt skilt kan være den beste løsningen når du skal skape oppmerksomhet, promotere et tilbud eller bare gi informasjon om åpningstider, produkter og tjenester.

Enkle skiltholdere og stativer kan være mer enn tilstrekkelig

Du kan finne smarte skreddersydde skilt i en mengde ulike formater og design, men i tillegg er det også mulig å velge mellom en rekke ulike teknologier – fra enkle skiltholdere til komplette digitale skjermløsninger. Store skjermer spiller uten tvil en viktig rolle i mange ulike situasjoner, for eksempel når det gjeler berøringsskjermer som benyttes i bestillingsløsninger.

Samtidig er det viktig å huske på at en helt enkelt skiltholder kan være den aller beste løsningen for mange ulike behov. Plakatholdere og skiltstativer er enkle å montere, dessuten tar det bare noen sekunder å oppdatere løsningen med et nytt skilt eller en ny plakat. I tillegg er disse enkle løsningene selvfølgelig vesentlig rimeligere.

Tilpass budskapet til den konkrete situasjonen, kanalen og budskapet

På nett er det mulig å teste ut en rekke ulike skreddersydde budskap rettet mot forskjellige målgrupper, men i den virkelige verden må kommunikasjonen være mer generell og forenklet. Derfor må også skilt og plakater designes slik at de er mest mulig effektive når det gjelder å nå vidt forskjellige mottakere.

En tommelfingerregel er å lage budskapet så enkelt som mulig. Det er ikke uten grunn at de store dagligvarekjedene kommuniserer ett produkt og én pris på mellomstore plakater. I stort er det nesten alltid fornuftig å lage plakater og skilt slik at det er mulig å motta og behandle budskapet i løpet av noen sekunder. På den måten kan du skape en smart og enkel skiltløsning som gir deg akkurat de resultatene bedriften din trenger.